Szkolenia, które zrobiłam w 2022 roku
Wirtualna asysta i wsparcie przedsiębiorców online to świat ciągłej zmiany, podążania, śledzenia i wyprzedzania. Musimy być na czasie, znać trendy, najnowsze rozwiązania i szybko się dostosowywać. Połowę roboty robi ogólna otwartość na świat biznesu i obecność w środowiskach, które wiedzą co w trawie piszczy, a drugą połowę uzupełniają szkolenia.
Dla mnie miniony rok był przełomowy, ponieważ nabrałam pewności, że wsparcie biznesów innych przedsiębiorców w formie wirtualnej asysty to jest droga, która daje mi satysfakcję i rozwój. Wprawdzie dla postronnych to wciąż opowieści z pogranicza magii i bajek, ale ważne, że ja wiem jaką drogą podążam i co mi to daje. A daje rozwój, pieniądze i satysfakcję. W zawodowym wycinku tortu życiowego o to chodzi, czyż nie?
A żeby nabrać sił, przekonania i pewności, że to słuszny kierunek dla mnie na najbliższą przyszłość, zrealizowałam w 2022 roku długą listę ponad 30 szkoleń, które w różnym stopniu, ale jednak przyczyniły się do moich postępów w zawodzie Wirtualnej Asystentki dla Przedsiębiorców i Małych Firm.
W poniższym zestawieniu pominęłam pozycje, które okazały się wydmuszkami, albo didaskaliami. Wymieniam tylko te, które okazały się istotne i które wniosły coś wartościowego do moich umiejętności, wiedzy lub nastawienia.
Oto lista wartościowych szkoleń, które dały mi kopa, kopniaczka, albo chociaż szturchnięcia:
- Szkolenie „Umiejętności Jutra” — Google i Szkoła Główna Handlowa. Intensywne szkolenie trwające 8 tygodni, obejmujące 5 obszarów edukacyjnych, 101 lekcji i ponad 50 h nauki.
- „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” — Artur Jabłoński.
- Program mentoringowy „Kierunek Asystentka”. Szkolenie prowadzone przez doświadczone Wirtualne Asystentki „SocialManagerki”.
- „Wizerunkowy Kickstart”. Szkolenie z tworzenia wizerunku w internecie — NieszablonowyShablon Karla i Ania.
- Kurs WordPress: Gutenberg — Izabela Karkocha.
- „Zostań Wirtualną Asystentką e-commerce” — Gosia Galbas.
- „Zrozumieć social media w 6 tygodni” — Joanka Stefaniak.
- Kurs z Insta Reels — Ola Foryś.
- „Co z tym contentem” — Dorota Wołkowska (@pani.od.contentu) i Marek Laskowski (@coztymmarketingiem).
- „Jak pisać, aby zmienić czytających w kupujących” oraz “Nagłówki bez główkowania” — Weronika Rećko.
Początkowo planowałam o każdym z tych szkoleń napisać (w duchu języka korzyści oczywiście), co mi dały i jak wpłynęły na moją pracę. Jednak wyszłaby z tego książka. E-book chyba, skoro mówimy o branży online. Ostatecznie rzuciłam hasłowo, z jakich szkoleń korzystałam, a jeśli Cię interesują moje wnioski po którymkolwiek z nich, to odezwij się do mnie.
Nadchodzący rok 2023 będzie czasem rozkwitu, czego i Tobie życzę!