|

Tożsamość marki

Tożsamość marki

Każda firma to odrębna historia i wyjątkowe cechy. Tożsamość marki to zestaw unikalnych atrybutów czerpanych z przeszłości i teraźniejszości, które tworzą obraz Twojej marki. Mogą wynikać z Twojej osobistej historii lub z Twoich świadomych decyzji o kształcie marki, jaką chcesz tworzyć.

W tożsamości marki liczy się doświadczenie, a ponad wszystko intencje, z jakimi działasz na rynku. Cokolwiek robisz i jakkolwiek to robisz, Klienci czują, jakie są Twoje zamiary. Warto świadomie budować tożsamość, ponieważ spójna marka ma szansę rosnąć i wygospodarować sobie cenną niszę rynkową.

Stwórz mocną tożsamość marki

Kim jesteś? A kim jest Twoja marka? Stworzenie tożsamości marki jest niezbędne dla udanej strategii marketingowej. Ważne, aby posiadać misję swojej marki oraz zrozumienie co ją wyróżnia. Bazując na misji odzwierciedlaj te wartości we wszystkim, co robisz — od nazwy firmy, przez zdjęcia, które publikujesz na swojej stronie internetowej, po język, którego używasz w mediach społecznościowych. Budowanie mocnego wizerunku marki to także dobrze zaprojektowane logo i wybór odpowiednich czcionek/fontów i kolorów. Te elementy wizualne pomogą uczynić twoją markę rozpoznawalną i nadadzą jej profesjonalny charakter.

Pamiętaj: konsekwencja jest kluczowa, więc upewnij się, że zachowujesz spójność we wszystkich materiałach marketingowych, zarówno drukowanych, jak i cyfrowych, oraz we wszelkiej komunikacji kierowanej do klientów. Posiadanie stałej identyfikacji marki nie tylko pozwala budować spójny wizerunek w oczach klientów, ale także ułatwia codzienną pracę, np. współpracę z wirtualną asystentką, która mając w rękach Twoją księgę identyfikacji wizualnej z łatwością tworzy materiałyzgodne z Twoimi założeniami.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *